2012. augusztus 16., csütörtök

Üresség-érzés megfogalmazódása

Egy email-ben fogalmazódva:

......Azt éreztem,zárt vagyok,sőt,azt éreztem óriási a csend,óriási az üresség.Van,amikor úgy érezzük,nincs belül semmi.Mintha a szívben egy óriási végtelen kopár síkság terülne el,egyetlen fával és a tiszta égbolttal.Ez így előtted van?Ezt a fajta ürességet mintha nem töltené be semmi és ezt is meg kell élni.Semmi érzés,semmi szín,semmi gondolat,s mélység.S nem is jön ki..se gondolat,se érzés se semmi..szóban úgy éreztem/érzem be vagyok ragadva,nem tudom magam kommunikálni..de már írásban se éreztem/érzem néha ezt könnyebbnek.Nem jött/jön,semmi,írásban se...nem jön,se így,se úgy s ez hoz egyfajta egyedüllétet,talán magányt.Zsebit imádom,szeretem..mégis néha ott az érzés.És ez néha megijeszt,amikor semmi nem jön,se gondolat,se érzés,se könny,se szó,amikor úgy érzed le van ragadva minden s fel kell lazítani,de nem tudod,hogyan tedd..és az írás mint jól bevált módszer is haldoklik.Valahogy képtelennek éreztem magam...kifele ... kifele ... na látod,megfogalmazásbeli probléma.:)) Kifele adni magam,szóban,sőt írásban is.A "mi a baj"ra a válasz nálam sokszor "semmi",de nem tudok mit válaszolni,ha nem tudom hogy mi.
Olyan mintha ott belül egy végtelen üres fehér lap lenne..mintha meg kéne tölteni,érzéssel,ábrával,gondolattal.De mintha azt éreznéd,most képtelen vagy rá..mert akkora a csend,hogy nem tudsz belőle kitörni.Ez is egyfajta zártság.
Ez a zártság szüli talán azt a belső ürességet,a "semmit",a síkságot mely igazából nem is semmi,hanem sokkal több,s ha az ember meri hallgatni ezt a csendet,lehet hogy egyszer hangosan feltör a mélyből valami ami ott van a "semmiben" ...a síkságon is nőhet virág,virágozhat fa,jöhetnek a napsugarak és a felhők is napról napra változnak...amint megtöltjük,feltöltjük az üreset,a fehér lapot,a síkságot,a szívet,a "semmit" színekkel,érzésekkel,képekkel..mindenki tudja hogy ez soha sem "semmi" ..mindig van "valami",csak utat kell találni,ahhoz hogy jöjjön ki.Sokunknak pedig ez a nehéz.Módszert találni a kivezető útra.Ebben segíthet a művészet is.Az írás mellett,másnak a festés vagy a zene.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése