2012. május 14., hétfő

Zsebike olyan mint én//pszichológia,jellemzők

Szokás mondani,hogy a kutyó olyan mint a gazdi.Ösztönösen az ember olyan kutyát választ,aki hasonlít Rá.Én is kaptam már olyan véleményt,hogy Zsebike hasonlít Rám.

Ahogy nő,egyre több olyan jellemzőt mutat,ami rám is nagyon igaz...nagyon hasonló.
Nem csak külsőre hasonlít!
1. félénk,fél az újtól,fél határokat átlépni,fél pl belökni az ajtót otthon anyáéknál..csak leskelődik be.:)))
Kifejtve: Fél kijönni a lakásból.-olyan agorafóbia-szerűség és pánikroham,keveréke.(bohócvirág-csepp kéne neki.Hívom.Kinn dobálom a labdát,hogy kicsaljam...amikor nagyon fel van pörögve,kirohan a labda után.Máskor meg...benn ül,néz ki,de a lakás határait nem hagyja el.Olyan mintha félne a lakásból kijönni.
Végre kijön,akkor lapul a falhoz.Sőt,lapul a földhöz,vagy az én ajtómnál,vagy a másik ajtóknál,de az ajtókhoz ragaszkodik,a lépcsőig el se jut,meg magas is...nagy falat...amikor felkapom,mindig észreveszem,hogy körömmel kapaszkodik a lábtörlőbe s a küszöbbe.Felkapom,leviszem,aztán rögtön felbátorodik.Várja a labdát.

No,de lenn jönnek az újabb ijesztő dolgok.Egy munkagép pl,fura zajok..idegen zajok,Zsebike ellenkező irányba elrohan.Barátkozik kutyusokkal s emberekkel is,de ahogy egy kis társa ugatni kezd..veszekedni egy másikkal,ő km-erekre félreáll..fut,s már külön van egyedül,méterekkel arrébb.

2. élhetetlen!!!
Picinek nagyon picinek ott ahonnan elhoztuk,mindig félrelökték a testvérei,ő volt a 2 nagyobb jól fejlett testvérkéje mellett a "gyenge láncszem"..arra kondicionálta a szitu,féljen,ne merjen kiállni magáért...
Helyzet: mindig viszem le a kis sárga lasztit.Anélkül nem megyünk sehova.
Viszont,ha több kutya van lenn,akkor egyszerre sokszor 3-an indulnak Zsebike lasztijára.Kezemben laszti köröttem 3 kutya kis bichon,ott pattognak.Van egy másik jószág,a Sophy.Az a kutya a focira van kiképezve.Komoly szinten nyomja.Dobom a labdát.Minden kutya indul,Zsebike sz@rik rá.Vagy ő is megindul,de félrelökik..elszedik a labdáját.
Zsebike mit tesz?Harcol érte???Áh,dehogy.Félreáll,lefekszik és keres egy botot.
Mondom::: Zsebike hát!Menj!!!Fuss!Harcolj azért ami a tied!!!
Zsebike már picinek is kis gyengébb volt.

No,aztán ahogy a többi kutya eltakarodik a színről,s maradunk én és Zsebike,rögtön ugrál a labdáért,fut érte stb...A kutyó-társadalomban viszont akadnak nehézségek.Kiskutyám nem egy harcos alkat.Barátságos,játékos...emberekkel is,s a többi kutyával is,de bármire könnyen megijed...és fut....amikor nincs pórázon,nagyon kell figyelnem.

Nekem is gyakran mondták,hogy mivel jószívű vagyok,csendes,jóakaratú,félre fognak lökni.Fene tudja,mennyire boldogulok majd...mert a világ kemény,az embernek harcolni kell...magáért,az igazáért,a véleményéért,az életért...sok a gonoszság,könnyen félrelöknek,eltaposnak.Hányszor hallottam én ezt már.

S én is inkább a félreálló típus vagyok/voltam..utat engedek a nyomulásnak.Zsebike detto ilyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése