2011. november 10., csütörtök

Egy Weöres Sándor vers

Az első vers,még ma: pusztán 4-5 sor,de az a 4-5sor elég kifejező:
ÉN és a VILÁG

Énem:
gömb-alakú otthonom.
Ha kitekintek a résen,
A tarka világot láthatom
örvénylésben.

Igen,ez valami ilyesmi érzés néha.Vagyok én,s van a világ,én vagyok a kicsi a védtelen,a világ a nagy az erős.Ott van az a sok-sok nyüzsgő ember,akik között helyet kell találnom.(a kineziológus úgy fogalmazott,"hangyaboly") Mostanában nagyon nem találom ezt a helyet.A zárt tereket sok emberrel eléggé nehezen viselem.Egyetlen gondolatom,hogy szabaduljak,mert levegőhöz nem jutok ennyi ember között....zavarnak,mindenki!!
..ha kitekintek a résen,avagy csigaház-effektus,a tarka világot láthatom...de hogyan?örvénylésben,mozgásban,változásban,s nagyon nehéz most még ebbe a változásban helyet találnom magamnak,beleilleszkednem.Merjek e nem csak "kitekinteni a résen" hanem teljes testhosszal megjelenni a világban,vállalni igen,ez vagyok én,a magam értékeivel,s hibáival..
A gömb-otthonról meg igazából csak annyit írnék az elmúlt hetekben egyszer úgy fogalmaztam meg az érzéseim magamnak,hogy minden olyan mintha egy nagy labdában állnék s gurítanának le a meredek dombról,a világ feje tetején áll..a domb alján kilépsz ebből a nagy forgó gömbölyű labdából,hirtelen meginogsz,hármat fordulsz a tengelyed körül,felfordul a gyomrod is talán s elájulsz.És..lehet bármilyen tarka a világ,s lehetsz Te is bármilyen "tarka",jó gondolatokkal teli,okos,intelligens,kreatív,s értékes személyiség,ha így ezek után,ezután a gurulás után nem bírsz megállni a lábadon.Csakhogy meg kell,mindig,bármennyire is megkavarnak s megforgatnak az élet viharai.(!!)
Most elmegyek a pihepuha ágyikóba!Jó éjszakát minden kedves Földlakónak!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése