2012. február 19., vasárnap

Mise,"énekóra",hit,"válság"

Ma de. voltam a Szent Anna Kápolnában,mise volt 10kor.Konkrétan egy vallásos illetőhöz egy volt kórustárs nővéréhez mentem megbeszélésre...mert kezelésbe fog venni valszínűleg hangilag.Erősödjek,tudásilag,hangilag,önbizalmilag...hogy esetlegesen-ezt az Anni akarja a huga-vissza tudjak térni a VVV-be avagy Veszprém Város Vegyeskarába...ez nem önbizalomhiány,puszta realitás hogy oda kevés vagyok...nagyon sokat kell rajtam dolgozni,énekhangilag fejleszteni,hogy hasonlóra készen álljak.

Fenn leültem mellé a karzaton..ő ott a kápolnában szolgál.Orgonál az orgona kistesóján (no,ezt nem sikeredett megjegyeznem mi a neve,a harmónia szóhoz hasonló),énekel...szóval beültem mellé misére.
Nagyon-nagyon idegen volt a közeg..nyitottan fogadtam,de félve mentem be...s fura volt..nem vagyok vallásos,s csak ritkán járok templomba,fura volt hogy itt énekelték azt amit a sétálóutcai kis evangélikus templomomban csak mondanak...
az énekek között beszédek voltak...
hát,ritkán beszélek ilyesmikről,s nem akárkinek,de a hitem közben triplát forgott a tengelye körül!

 Idézek egy levélből...amit a kórusos társnak írtam...ők..ő vallásos családból jött,én nem,apám ateista,öcsém nem tudom,de ő se befogadó,anyánál s nálam a hit lassan alakult és formálódott az évek alatt.én vagyok 25 ő 55..de ma mindketten hiszünk a mennyországban,a felhőcskében,abban hogy a halál nem vég hanem egy szép kezdet,s abban hogy van egy felsőbb erő,nevezzük Istennek...hiszünk az angyalkákban..én hiszek a tündérekben s  a mesékben is.Ez biztos feltűnt már!:))) Mi anyával,nem vagyunk vallásosak,nem gyakoroltunk soha ilyesmit,mi ezoterikus-spirituális figurák vagyunk..nem egyszer kérdeztem anyát mi a különbség ezotéria és vallás között,mert van határvonal,de nekem elmosódott,mintha átcsúszna egyik a másikba,s érdekel...anya ennyit felelt: Úgy hiszem,a spiritualitás,az ezotéria sokkal sokkal jobban elfogadja a vallást mint fordítva a katolikusok pl a spiritualitást.Fú,merjél te beszélni egy vallásosnak az asztrológiáról.Máris benned a sátán.:-DDDD nekem ez mindig annyira mulatságos volt.:-))))..éppenséggel,más a felfogás,más az Isten-felfogás mindkét oldalon.
Mit mond a spiritualitás?Minden emberben ott van Isten.Te vagy Isten!+ az ember így keletkezik: a lélek leszületik a földre,választ egy apát s egy anyát,egy szülőpárt,majd ahogy fejlődik a kis lélek kap egy testet..beleköltözik kis otthonába.
Mit mond a vallás : az embert Isten teremtette..testtel és lélekkel,külsővel és belsővel,s a gondokat,a sorsot azért adja hogy az ember fejlődjön,előre lépjen,a bajokat tragédiákat azért hogy erősödjön és továbblépjen...és éljen,élje végig a kis földi életét minden jóval és rosszal...mert...ezt anya mondta nekem gyakran,hogy..ha az ember maga véget vet az életének,még idő előtt,akkor biztosan újra fog születni,visszaküldi ide Isten s sokkal nehezebb sokkal kínkeservesebb dolgokat szab ki rá.Nos,igen,fiatalon anya is volt úgy hogy meg akart halni..vagyis,nem is volt olyan fiatal..én lehettem 6-7 éves,öcsém 1-2 anya 36-37 fele,38..voltak mély depis időszakai,szorongás és halálvágy...ha a nyitottságát nem is,a nyomulós,erőszakos beszédstílusát nem is,de lelki alkatát,szorongásait,félelmeket,a bajos felet elörököltem...sajna

Szóval: idézet abból amit már egyszer leírtam...a de.i élmény a miséről:
TRIPLÁKAT FORDULT A HITEM közben.

"....közben hol befogadtam,hol lázadtam az elhangzottak ellen...hogy Isten gyógyít,elfogadom..de mi van a gyógyíthatatlanokkal,ők annyit tehetnek,megbánják bűneiket,s feloldozást nyernek még a halál pillanata előtt,hogy tisztán léphessenek át...pl akik még a rák végső stádiumban is hisznek,tegyük fel,akiben nem veszik el a remény...lehetnek akármilyen jó emberek,meghalnak meg amúgy is mindig a jó embereket éri a legnagyobb baj s akkor hol van Isten??bár,biztos ott van s erősíti az illetőt ha az hisz,a sok megpróbáltatást azért adja hogy erősödjünk-ez saját tapasztalat a napokból,egy baráttal kapcsolatban..igazából úgy nem fogalmaznék,hogy létezik Mindenható..nem Mindenható Ő se csak egy felsőbb erő!..egy felsőbb erő,Aki persze a földi halandóknál az embereknél erősebb...de létezhet olyan amikor már nincs mit tenni...s ilyenkor hittel könnyebb szembenézni a halállal...sok jó dolog elhangzott,amikkel egyet értek,hogy nem rögtön fog a béna felkelni...előbb kell a lelki váltás,aztán jönni fog a fizikai..mert minden mélyről indul...ebben van egy jó adag pszichologia is,az sose baj...szóval egy-egy éneklés között az elhangzottakat hol elfogadtam,hol lázadtam,hol ott rögtön feltettem volna 100 kérdést egy mondathoz.."

Nos,folytassuk ottan,hogy...miről beszéltem ? Hit.FONTOS!Valamibe legalább hinni.

Hazajöttem du. .Most itthon vagyok anyáéknál.Jön a görcsölés,hogy nincs munka...meg hogy lehet messze kéne elmennem hogy dolgozhassak..ebben a kis picsa városban semmi lehetőség.Én meg félek messze menni,a bizonytalanra.Úgy menjen az ember Pestre-ahol több álláslehetőség van-hogy esetleg beköltözök albérlet stb-s a próbaidőn belül még elküldhetnek??Csak így lehetne...hát ez folyamatos szorongást kelt,ha csak rá gondolok.
Semmi nem biztos.Totális bizonytalanság van..de a bizonytalanságra is el kell az embernek bátran mozdulni,ha kell messze,s ez nem könnyű!
Vannak ismerősök,diplomával a kezükben,s szart nem érnek vele...mások,vannak szaktársak,megtalálták a helyüket. Természetesen messze,sokan Pesten.
Nem tudom,hogy lesz....bizonytalan az élet.
Nyáron már magántanítvány sincs,ott a lakás,Zsebike,nekem is kell élnem..néha kiszakadnék,felmennék Pestre csak menni egyet,kikapcsolódni,de erre nincs lehetőség mert innen baromi drága utazgatni...

s a hét csúcshíre hogy a törvényváltozások miatt március végétől a lakástámogatási segély is megszűnik...merthogy a felsőbb szervek így döntöttek...ez még nagyobb gáz.


Végül,.hogy valami jót is írjak.. Zsebike ügyi mód tanul lenn kakkakk,még közel se sima ügy,de következetes jutalom,fenn kakkkakknál meg újságpapíros seggrecsapás s megtanulja lassan...
a kutyuk,fene tudja miért,de az újságpapírtól félnek,mások tanácsolták,s igen,bejött Zsebike is para az újsápapírtól..itthon majdnem a polc alá bújt anya elől,otthon nálam menekül be a helyére magyarán egy polc legalsó szintjére...ott benn védett..ott szokott alukálni,a polc legalsó fokán...már ott van benn a pléd....de ahogy van az újságpapíros akció,utána van a dajkálás is...szegény kis kutty,nagyon tud menekülni...s nem akarok nála olyasmiket kifejleszteni,amiket régen anya fejlesztett ki nálam...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése