2012. február 16., csütörtök

Szakma:SIKER: 3as TZ :-)-s az ide vezető út

A kiscsaj..már említettem,hétfőn,az Anita...aki be van ragadva a 2es szintre,talán már csak volt,kezd feljebb lépni,..a mostani tz-je 3as lett..:-))) tökjó...ez állati nagy lökést adott nekem is hogy senki se reménytelen s megéri az emberekkel foglalkozni...
oké,van akivel kicsit nehézkes,de hát tanárként ezért élünk,meg hát az ember ilyen olyan tapasztalatokkal kezd kondicionálva lenni mindenféle kölökre..

Az Anita..nos,nála a nyelvtanulás néha ott kezdődött,ragozd el a "van" igét,magyarul,mindezt 17évesen!!!..mert hogy szívem,nem csak "én" lehet a mondat alanya,sok sok minden lehet alany..s a magyarban nem is feltétlenül jelenik meg az alany,lehet el van bújva..keresd meg..ragozd el a "van" igét,s rájössz -ki- az alany...

a silk-selyem..nos,úgy akartam neki megtanítani hogy..ez az a szó,amiben sok lágy,finom hang van..zöngétlenek..nézett nagy szemekkel.Magyar nyelvtan se megy igazán..néha a magyar ABC-t hívom segítségül...

volt a 'sounds interesting' kifejezés..sounds,nos hát mi szokott lenni Zamárdiban?egy zenei fesztivál.hallottál már róla?No,az a neve Balaton Sound!

Volt az always-eset..no,mondtam pár gyakorítószót neki,never,sometimes,rarely,often...soha néha,ritkán,gyakran..nos,always!!!!
Asszondja: a rágó :-DDD
Én erre én mint nő a nővel: na ja,meg az Always betét :-d tisztasági betét.:-DD..néha halálosak az órák,kifekszünk a röhögéstől..
Nekem szépen a jelentését jegyezd meg....

A hajak,amit tudtunk rajzoltunk..curly,wavy,straight-göngyi,hullám,egyenes...a ruhák,rajz,a csíkos,kockás,szivecskés,virágmintás rajzban!!!...a bibi ott jött,hogy olyanokat hogy kötött,gyapjú,pamut,csipke,meg a selyem...ha akarod,se fogod tudni lerajzolni :P..ott annyit mondtam menj haza,s ha egy két ruhádban benne van a cimke,olvasd el mi áll rajta!
A "busy"-t is hasonlóképp tanulta..mondtam,lesd csak meg az msn-t tüzetesebben,s változtass "állapotot"..a mai gyerek már a számítógéppel kel s fekszik..a szint,a level! Mondom,mi van a játékokban kiírva?Ahogy egy SZINT-tel feljebb lépsz, LEVEL 1-LEVEL 2!

Kicsit nála már amolyan tudatalatti agykontroll-módszerek mennek,vizuális szótanulás,kösse képhez,már ha lehet,azt hogy kötött meg gyapjú azt max érzéshez köthetné,tapintáshoz,de az meg még bonyolultabb...meg ott van az A-Á-többi mondatrész-probléma...építs fel egy mondatod,van alany,ami...ami nem csak az lehet,hogy "én",van egy ige is,amit nem kéne kihagyni...s utána a többi,s ne keverje az ember a szavakat össze-vissza.

Állatira nehéz vele,s állatira lassan kell haladni...DE: nem eredménytelen...

Ma beszélgettünk amolyan hasonló kiejtésű szavakról: a red /red/ mint piros,s a read mint /red/,past simple és participle..nem értik e félre....hát mondom,nem ha jól fogalmazol... a Have you ever read.... nem épp ugyanaz mint az hogy I have a red jumper.

meg felvetette a beach long i: and bitch with short i problémát...hát ez se mindegy :P

A többiekkel könnyebb a dolgom..vannak a tanulós népek,a jobb képességűek,ott 4esről 5ösre megyünk meg nyelvvizsgára,az Anitánál a 3as hát az egy nagyon nagy "hurrá". Még jutalmat is adtam neki :P,negrót.
17évesen már ez a jutalom dolog :D...nem biztos hogy kéne..ez piciknél annál inkább hatásos,de hát...biztatásnak is jó!
Zsebike is kap kis jutalomfalatkát mikor lenn sikeredik kakkakk...:DDD..egyszer csak megtanulja hogy fenn nincs ilyen!:-DDD..ha 1éves korára akkor addigra..:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése