2012. szeptember 11., kedd

Byron Katie:Turn it around!/Fordítsd meg!

I discovered that when I believed my thoughts, I suffered, but that when I didn't believe them, I didn't suffer, and that this is true for every human being. Freedom is as simple as that. I found that suffering is optional. I found a joy within me that has never disappeared, not for a single moment. That joy is in everyone, always."Byron Katie

Ajánlom Minden kedves Olvasó figyelmébe Byron Katie filmjét.
A módszere.Fordítsd meg!/Turn it around
A Munka/The Work néven elhíresült folyamat 4 kérdésre alapszik: A magyar könyv címe is eszerint: Négy kérdés!
Az Áginál ismertem meg..innen hozta az Ági a már emlegetett fő mondatot: Történetek jönnek-mennek,és magunkra hagynak. Jó,persze itt Tolle is játszik szerintem nála nagyban..meg Byron Katie is.Szóval,az elme sztorizgat..Mi lenne velünk..mik lennénk a történeteink nélkül????

Egyszer magam is nekiálltam egy Byron Katie munkalapot kitölteni..azóta se tudom,hogy jól csináltam e.Én amolyan-bár vezettem már mást,Fókuszban meg Agykontrollon,s élvezem azt az oldalt is-de szeretem ha irányítanak.Nem vezető alkat vagyok,hanem sokkal inkább követő.Annak ellenére,hogy tanítok,ami egyféle vezető,irányító beállítottságot takarna,de alaphelyzetben szívesebben vagyok "követő". Követő,Figyelő,Tanuló.
Szóval,egyedül nekidobtam magam.Questioning technique.Four questions./ Kérdőjelezzük meg  gondolatokat! Alapokat tudtam..hát mondom,nézzük alkalmazva.hmm...csak azt vettem észre,hogy a kérdésekre kegyetlen sokat írtam,érzelmileg beletettem magam...
Az lenne  a lényeg gyerekek ,soha ne higgyük el,amit más mond rólunk.Nekem is ebből vannak a leggázosabb dolgaim.Egyszer valaki mondott valamit,és nekem mint az előbbi bejegyzésekből kiderült,az erős pont anya,szóval mond valamit,az hétszentség úgy van..elhiszem...s évekig kattogok azon hogy nem leszek szerelmes soha,nincsenek mély érzéseim stb...dehogy nincsenek,ha nem lennének nem bőgnék annyit.A könnyek az emberből a lélekből jönnek,nem érzelemmentes zárt fakír tuskóságból.
Szóval...amit az anyám hisz rólam,vagy gondol,az az ő története rólam..az ő,és nem én...én külön álló személy vagyok,érzésekkel,külsővel-belsővel,könnyekkel és zártsággal,máskor ölelésekkel,a magam hiteivel.

Szóval,a 4 kérdés amivel fel lehet magunkat térképezni,feltérképezni a szépen elhitt gondolatokat,amik rémálomba kergetik az embert.Elhisszük,hogy ilyenek vagyunk-olyanok vagyunk,zártak vagyunk..majd egy kívülálló azt mondja,egész kis nyitott csaj vagy Te,csak régen kialakult ez a hit,ez a felfogás....hogy "zárt vagyok",ilyen vagyok-olyan,ez vagyok meg az....és akkor határozzuk meg önmagunkat,kik vagyunk,mik vagyunk,milyenek vagyunk,mikor köröttünk a világ néha erősen beletesz.

Inquiry: The Four Questions and Turnaround
1. Is it true? (Yes or no. If no, move to question 3.)
2. Can you absolutely know that it’s true? (Yes or no.)
3. How do you react, what happens, when you believe that thought?
4. Who would you be without the thought?
Turn the thought around. Then find at least three specific, genuine examples of how each turnaround is true for you in this situation.

Nem egyszerű,de egy idő után,ha rááll az ember működtethető szerintem.
A film,feliratozva:



Close heart/Fear of Injury//Valahogy így állok talán én is a pasikhoz és a párkapcsolathoz;- nehezen nyílok,akár a randira is nehezen nyílok meg úgy érzem- s ez itt mindig megmosolyogtat...ahogy a csaj reagálgat és "megvilágosodik" benne mi volt a gond,ahogy végigvezeti Katie segítségével ezt:




Ez se rossz: "I HATE MY BODY" Tanulságos! Én ott akadtam ki,amikor elhangzott az a szó,hogy "undesirable"....néha kb én is így érzem saját magamról,testileg...mi kívánatos,mi nem..de itt ez nagyon ütős.Ahogy Katie visszakérdez: Undesirable????

I need a boyfriend

Az anya-lánya sztorit most nem találom,de a filmben benne van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése