2012. szeptember 10., hétfő

Egy "fóbiás" este: szemben az "ellenséggel"

Nos,hát,gyerekek,tegnap este még azért,hogy ne tudjak nyugodtan lefeküdni,jött egy kis látogató.

Igazi "megpróbáltatás" volt.Olyan "megpróbáltatás",ami másnak semmi...laza fél perces művelet.De én küzdöttem...félelemmel és pánikolással.
Beleköltözött egy jószág a szennyes tartómba.Egy olyan jószág,bogár,amit mikor először megláttam,rögtön visszavágtam a szennyes tartó tetejét.Nos,ez a fajta reagálás a strucc-reagálás..ha a teteje rajta van,nincs az a nagy dög fekete bogár.
Dehogy nincs.A pulzusom százon...így hívtam fel az otthoniakat mit tegyek...utoljára a sáska elől elbújtam a takaró alá 40fokban,szorongással,az is ilyen strucc-reakció volt: ha elbújok,ha sötét van,nincs sáska..Apa azt tanácsolta,tegyem ki az egész hóbelebancot az erkélyre s el fog menni a "támadó".No,jó ötlet.
Kérdés:Hogyan?Amikor félek még a szennyes tartóhoz is hozzányúlni.Szinte pszichésen.

A bogarak,darazsak,rovarok gyenge pontjaim..
10perc telt el..míg erőt szedtem magamba...a szennyes tartót lábbal elrugdostam az erkélyajtóig.Kellett ez a helyváltoztatás,de ha kézzel csinálom,s leesik a teteje..a bogár kiszabadul,s ha az ide bekerül a lakásba este 11kor vége az éjszakámnak.Üldözhetem egész éjjel...:-))),teljes pánikban.Jó most itt poénkodok,de megélni a szitut nem olyan vicces.:-) Mikor már ott volt a közelben a szennyes tartó,erkély kinyitva,kitettem óvatosan..fedél óvatosan leemelve,földre dobva..elkezdtem azt érezni,mi van ha a bogár már a ruháim között van,újabb belső érzéshullám futott végig rajtam..már ott tartottam,az összes szennyes cuccom kiborítom az erkélyen a szőnyegre..de nem tettem..a szennyes tartó fedelét felvettem a földről..és a bogár már ott a szőnyegemen szambázott,az erkélyen.No,maga a szennyes tartó seccperc alatt be a lakásba,erkélyajtó becsuk,bentről figyel mi történik a bogárral..itt benn meg szinte őrült mód néztem át a ruháim nincs e közte valami.
  
Régebben is volt egy ilyen bogaras-pánikos szitut,amikor kimászott a telki rózsából kisbarátom..de akkor az olyan szint volt,a reakcióim azok valami hihetetlenek voltak akkor..nem mertem megfogni,közeledni se hozzá,zsepivel se,rohangásztam a fürdő és a rózsa között megoldást nem találva...majd a már száraz,elhervadt rózsát kidobtam..a cserepét,amiben volt ; elég kemény,stabil,nagy,benne a bogárral pedig...hirtelen pánikhelyzetben nem tudtam jobbat kitalálni mint hogy repült az erkélyen.... (ez itt ilyen téren biztonságos,de kinéztem nincs e valaki itt,nem volt) No,jó,az önuralmon még van mit fejleszteni meg az ilyen erkélyen kifele dobálózós szélsőségesen pánikos reakcióimon..a tegnapi helyzet már segített "gyakorolni". Aztán meg a darazsakkal is egész nyugodt tudok maradni...ablak kinyit,messze tartom magam tőlük,s nem veszek még levegőt se.Ja,és elmondok egy imát,hogy a lakásból az ablak fele vegyék be röptük irányát.:P

Minden egyes tünetet produkálok mikor szembe kell nézni az ellenséggel.Gyors pulzus,szapora légzés...vagy épp nem merek levegőt venni...
HŐS vagyok!:-) Voltam az este! Bármikor Hős vagyok,amikor nem elbújok a takaró alá,hanem szembenézek a félelmemmel és ezekkel a dögökkel. Másnak semmiség,nekem nehézség!!

Láttam egyszer tv-ben,ismeretterjesztőn,hogy kísérleteztek egy pók-fóbiással.Egy pszichológiai kísérlet volt.Alkalomról alkalomra közelebb kellett mennie hozzá,végül már közelről látta..hozzányúlt az üveghez..végül hozzá kellett nyúlnia a pókhoz.S minden lépésnél kommentelte,hogy 1-10ig mennyire érzi magát rosszul.Ilyet lehetne velem is játszani.
Szóval,hogy mennyire is vagyok fóbiás,a leírt helyzeteim mutatják..s még ezer dolgot sorolhatnék amiktől rettegek és félek,az injekcióstűtől a szexig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése