2012. szeptember 10., hétfő

Ha a parafatábla mesélni tudna...:)

.....itt  előttem az asztal fölött a falon van egy parafatábla.Hát...most megszólal.:-) Aztán néha közbeszólok.:) Próbálgatom,hogy lehet megszemélyesítve írni.Eddig is csináltam már,de nem mindenhol megy jól,vagy passzol. Próbálom úgy írni mintha a parafatábla mesélne Rólam,s ha úgy érzem,nem tetszik,nem megy,nem oké,visszaveszek a játékból E/1be. :)))

Szóval,Kedves Tábla!Mesélj nekünk a csaj életéről!
Úgy gondolom,Gazdám mintha a múltban ragadt volna...nehezen válik meg bizonyos emlékeitől.Bár,sokszor mondják,ne tartogasson az ember dolgokat,ami rég a múltba veszett ; mindennel kukába,hogy helye legyen az újnak,a jelennek,a jövőnek,Gazdám nem tud...valahogy nem tud elválni..a sok jó és szép emléktől.Először is...hol kezdjem...össze-vissza fogok menni..nem tartok időbeli sorrendet.

Van rajtam egy kép,egy szív alakú felhőről,s a mögüle kisütő Napról.Ez a szeretet és a fény jelképe.
Itt egy kép egy gitárról,egy másik kép színes hangjegyekkel,violinkulccsal.Ez jelképezi Gazdám zenéhez fűződő mély viszonyát..a gitárhoz kötődő mély kapcsolatát,az álmait,amit talán még valamikor élni is fog,a kórusos éveket.
Aztán...egy újabb kép,naplemente és tenger.Mintha a romantikus novella illusztrációja lenne.A sok-sok régi fantáziája a tengerparti szerelemről....a tengerparton való beteljesülésről,az orgazmusról és egyéb dolgokról. Erős képzelet,fantázia a meg nem éltről.-Régen egy barátnőm említette,hogy 'azért írsz s fantáziálsz ilyen jól mert még nem élted meg'.Mondjuk van benne valami....-Elnézést kedves Tábla,a szó a tiéd.

Itt áll rajtam Gazdám egy fő elve,egy ajándék mondat,húzott cetli az Elixír boltból: Légy önmagad! Mindenki más már foglalt! :-) Elnézem,milyen nehéz ez neki sokszor!

Kinn áll rajtam egy sárga ismertető cetli: Képességfejlesztés,Stresszoldás.Másik két cetlin,a fordított 8-as és a keresztprogramozás.Ezek mesélnek a kineziológusnál megélt dolgokról.Emlékekről,nyílásokról,szeretetről,hatásokról,érzelmi csúcsokról,oldottságról,lazább állapotokról,magas tudatossági szintekről...arról a percről,amikor életében először kimondta az anyjának azt a szót,hogy "Szeretlek!".Mesél egy maratoni hosszúságú ÉFT-szerű kopogtatós kezelésről,ami akkor nagyon jót tett,s ami előtt két héttel egy átbőgött,magányos,anya-lánya problémákkal teli este és éjszaka után keveredett vissza a kinezeshez.Mesél ezer dologról,ami alakította Gazdámat.

Aztán ..nézzük...mi van még itt?
Mácsi Judit,és a telefonszám egy narancssárga cetlin
Elment babázni és csajunk beugrott helyette az iskolaév utolsó 3 hónapjára...emlék a kezdetekről,a sírógörcsökről,a próbálkozásokról,a kitartásról,a repülő krétákról :))),autizmusos kitörésekről,gyerekek egymásnak eséséről,egy integrált osztályban fellépő nehézségekről...a káoszról!!!!A káoszról ami felett nem sokszor tudott uralkodni.Főleg nem 6.ban.A 7. az már tűrhetőbb de azok meg sztrájkoltak.Szóval,megvoltak a történetei a csajnak...

Ahaa,itt egy másik cetli az Elixír boltból: Az egyetlen dolog amitől félnünk kell a félelem maga.
No,igen,a csaj oldalakat tud összegyűjteni a félelmeiből...sőt,egy energiagyógyász egyszer azt mondta hogy a félelemei egy külön terápiát,mesét megérnének.

Aztán..jönnek a személyesebb dolgok: Az egyik tűző műanyag részén lóg egy rózsaszín hajgumi.Egy régi barátnő lányának,Mandibabának a hajgumija.Ez hozza a legszebb emlékeket.A csaj ezt a kis tündérbogár,akaratos kiscsajt mindig szeretni fogja és a szívébe zárta.Sok küzdés,sok szeretet,sok hiszti,sok estimese,sok du.i átölelős meseolvasás...sok-sok érzelem,sok kiborulás,sok éjszakai pszichológia-olvasgatás,görkorizás és a játszótéren való szívrohamok ("Maaaaandi,ha bajod lesz,a mamád engem kinyír!!! :D) ..első élmények egy picivel.(5éves volt akkor)

Már nem sok minden van.
De minden egyre személyesebb élményeket hoz a csaj lelkébe és szívébe.
A következő: Egy rajz.Egy rózsa.Az a rózsa amit egy gyönyörű kékszemű cigány kiscsaj rajzolt.Igaz,angolórai tevékenysége volt..megengedte.Nem voltak túl motiváltak,beszélni meg lehetett nekik..a Vani rajzolt,s odaajándékozta.:)) -Az ő csudanagy kék szemeit soha nem felejtem el.
Az a tipikus gyönyörűszép cigány kiscsaj volt.S alkalmazkodóbb,idomulóbb mint a többi.Szerethető nagyon.-

Visszaváltok E/1-be.Ez a "beszél a parafatábla"-style nem megy könnyen,nem jött be.:)))
No,a végére hagytam a legütősebbet.2011-2012 névsor.Szentkirályszabadja.Basszus,már rég kukában lenne a helye,főleg miután olyan nehezen tettem túl magam a történteken.1.osztály: Barabás Ármin,Böröndi Roland...Rolika Drága.Ha bárki pedagógus azt mondja,nincs kedvence,az egy nagy habla.Hogyne lenne!Nekem ott Roli volt az,aki belopta magát a szívembe.Anya egyszer írt este egy smst: 'Csókoltatom Rolikát és az összes kis babádat." :)))) Sokat meséltem itthon Rolikáról.
Első nap,az ebédlőben ettek a pindurok az évnyitó után.Roli ilyet szól: Böröndi Roland vagyok,de nevezz csak Rolcsinak.:-) No,ott a szívembe került.Kis telt pofijú fiúcska,nem duci..de olyan kis erős.Később pedig ahogy megismertem meg foglalkoztam velük napi szinten,hát megszerettük egymást.Nem csak vele.:)
A Helga mondta egyszer-elsős ofő volt,s több éves tapasztalattal-hogy a Rolika jó színész.Tudta kihez kell bömbölve jönni,s ki fogja megvédeni.:))) Hát én!Aki még nem látja át mi a színészkedés a piciknél. Az osztályban angol tanítás ment,kinn megint más volt..Rolika kis szerelme volt a Liliom.Ők ketten voltak a mindeneim.A Liliom...no,ő egy nagyon okos aktív kislány,a kreatív rajzaival,a göndör dús,fülig érő fürtjeivel.Kis babám! Hamar megszerettem!

Emlékszem egyszer ebédnél történt...mentek úszni du....és az egyik kislány,a Laura,kis szöszke hosszú hajú fürtös,mesélte ahogy ott beszélgettünk,hogy a Liliomnak meghalt az anyukája.Vagy...már nem is emlékszem pontosan de valami komoly dolog történt.Valaki meghalt.Én csak annyit éreztem,hogy aznap onnantól kezdve a Liliom nagyon mélyen ragaszkodott hozzám,jött velem,bújt hozzám..menjek vele,amikor megy fogat mosni stb,mentem vele,nagyon szerettem...éreztem rajta a szomorúságot és a ragaszkodást.Tündéri egy kislány,érzékeny,bújós,ragaszkodós,jó rajzokkal,kreatívan..ügyes,aktív,szorgalmas.6éves kis baba,de sokkal érettebb volt több kortársánál szerintem.Ő és a Rolika együtt jártak.:-))) Hát ez valami tündéri volt...s kórházat építettek a bodobácsoknak,szakkör közben meg két oldalról fogták a kezem s kísértek a tanáriig,amikor még kellett ceruza,adott szín..Nálam ők voltak a Number 1. kedvencek.:))) A piciket imádtam,a többit is,a Katinka a kis elmélázó,a kiscsajos Laura,a gyorsan pörgő-dumás Sári,a kis csendes Petra,a kis pici szöszkeség Vivi..a 2.ból a kis Pityuka,kis cigánykölyök aki meg nagyon tudott hízelkedni.Az elsőben az Ármin és az Isti a két lókötő...akiket nem egyszer a WC-ből kerítettem elő angolóra közepén. (Hát,gyerekek,itt volt a hiba::: ha az ember jól csinálja dolgát,nem szökdösnek ki)...a másodikban a Köő ikrek.Két pici fiúcska,tündériek,és teljesen ugyanolyanok külsőre,talán még megkockáztatom a kis jellemük,személyiségük is nagyon hasonló volt.
Sokféle gyerek volt,van..a Beni,nagydarab,akivel vigyázni kellett,nehogy nekimenjen egy társának,voltak is zűrök,nem is egy...A 3.ban a Tujder Ádám,a mozgékonyságával,meg egy másik Laura..egy-két ember nagyon megragadt,de főleg a picik közül.Meg 4.-5.-6....de a 6. már megint más volt.Annyira mások,korosztályonként.

Itt lóg egy hosszúkás szívecske,fa,belül piros-kockás anyag...aranyos.Itt egy fa pillangó rácsíptetve egy bárányos pici csipesz.A virágboltokban sok ilyen pici kütyüt lehet kapni..nem is drágák,és feldobnak

Végül,elérve a jelenhez.Ki van tűzve sok kis papír,iskolák nevei,telefonszámai,címei,a nyári időszak munkakeresős anyagai...kuka-kuka-kuka...ki kéne vágni egy-két dolgot,ami még a múltat idézi,hogy szabadabb legyen az út a jövőbe...de nehéz picit...Netalántán gyűjtögető lennék???:))) Ha nem is az,de nehezen válok meg sok mindentől....ez tény.
Ami nekem fontos,az fontos na!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése